Colapso

Wikileaks filtra 400.000 documentos clasificados del Gobierno de Estados Unidos. Nick Clegg pide responsabilidades a Obama por ello (por qué sale siempre Nick Clegg, aquí?). La ONU también las pide. Facebook por su parte, no ha sabido controlar a Animal Farm para evitar que vendiera los datos de miles de usuarios a terceras empresas -y no datos como el email sino direcciones de tu casa, tus hobbies, etc…-.

Todos tenemos acceso a todo. De hecho, seguramente en 10 años la tecnología de la información habrá avanzado tanto que destruir a alguien públicamente será cosa de niños. De niños de 12 años, que con su ordenador podrán rastrear todo sobre tu vida, toda la información que gente que te conoce supieron sobre tí y decidieron colgar alguna vez, en algun sitio de la red. De hecho… ¿habrá algun político joven capaz de mantener la dignidad en su primer mes de estrellato? ¿Habrá algun profesor del que no sepamos todo antes que nos dé su primera clase? ¿Encontraremos a alguien con quién plantearnos una vida común, cuando sepamos todo lo que opinan otros sobre los momentos más bajos de su pasado?

Glurp. El futuro huele a colapso.

Etiquetas: , , , ,

4 responses to “Colapso”

  1. Timothy Barton says :

    La informació que es podrà trobar no serà necessàriament la veritat. Jo he tingut una “lluita” amb una empresa que estafa traductors. Ho vaig denunciar al meu blog. Però aquesta empresa em va començar a atacar-me a mi, deixant mentides a fòrums sobre mi, dient que jo també estafo. És informació que algú podria haver trobat, però informació totalment falsa. Afortunadament el web en qüestió, després de la meva petició, i veient els missatges d’una vintena de traductors que em defensaven i que denunciaven l’empresa en qüestió, va retirar aquestes mentides.

    Què més poden fer amb les nostres dades? Doncs, aquella mateixa empresa, sabent que molts traductors no treballaven amb ells perquè havien trobat la meva pàgina que els denunciava, començava a respondre a anuncis de venda (segundamano.es, milanuncios) amb les meves dades. Com a resultat, vaig tenir al menys vint persones o empreses posar-se en contacte amb mi per telèfon o correu electrònic perquè jo suposadament havia respost a anuncis de venda de tota mena de coses, des de karts per a nens fins a serveis de sexe! Al final vaig retirar els posts del meu blog perquè aquella empresa em deixés tranquil.

    Per tant, el que a mi em fa més por no són les coses certes que la gent pot trobar (tinc poques coses que vull amagar), si no les mentides.

  2. joelforster says :

    Tim! En primer lloc, quina situació! ha de ser dur primer patir les conseqüències d’una empresa així, i segon.. les represàlies venajtives, i el que utilitzin les dades contra tú d’aquesta forma..

    Per altra banda, el que has viscut és un exemple perfecte de lo fàcil que és utilitzar internet contra algu, i el difícil que és defensar-se, és exactament al que em refereixo, i la teva experiència n’és una il·lustració exacta.

    I com dius, el pitjor no és que la gent sàpiga dades reals, (encara que tenim dret a la privacitat i intimitat), sinó les calúmnies, que a la xarxa són incontrolables.

  3. Dorcas says :

    wow pues sí, vaya mundo en el q vivimos… Si lo piensas mucho, fa una mica de por :S

    “…cuando sepamos todo lo que opinan otros sobre los momentos más bajos de su pasado?”

    Amazing Grace. Accepting it. Extending it to others. The only way forward. La cuestión es si la aceptaremos, si la transmitiremos… Sin ella, sí, huele a colapso, y del putrefacto.

  4. Timothy Barton says :

    Ara han fet el mateix a una col·lega de valència, que també els va denunciar al seu blog.

Responder

